martie 25, 2008...10:29 am
Prejudecati?
Jump to Comments
La intrebarea “ai prejudecati? ” in mod sigur nimeni nu iti va raspunde ca da. Ocoliti tiganii? Mai mult ca sigur. Ce il face pe un om “tigan”? Genetica? Educatia? Culoarea pielii? Mirosul?
Dintr-un parinte roman si unul tigan, ce iese, un copil roman sau unul tigan?

35 Comentarii
martie 25, 2008 la 12:20 pm
She is alive… Alive!
martie 25, 2008 la 12:25 pm
Eu am prejudecati. Nu ma mândresc cu asta dar pe de alta parte toata lumea are. Prejudecata e un mecanism normal de simplificare. Cei care pretind ca nu au ori habar nu au sa se exprime si vor sa spuna de fapt ca încearca (si poate reusesc!) sa-si depaseasca prejudecata în legatura cu un anumit subiect, ori sunt ipocriti.
martie 25, 2008 la 4:23 pm
iese o corcitura…ce sa iasa, iar tiganul il deosebesti pur si simplu uitandu-te la el si comportamentul lui.
martie 25, 2008 la 4:32 pm
exact. pai la fel de bine cineva poate avea comportament de tigan desi nu e tigan. si atunci cuvantul “tigan” are legatura cu nationalitatea cuiva sau …nu prea?
martie 25, 2008 la 4:39 pm
Da, am prejudecati, nu suport tiganii, manelele, cultura coca-cola, politica americanilor.
Ce-i face pe tigani ceea ce sunt, in mod sigur genetica, lipsa educatiei (si daca ar exista nu bag mana in foc ca ar avea efect). Culoarea pe care o are pielea tiganilor conteaza doar daca e folosita ca si materie prima in industria usoara: manusi, curele, alte accesorii.
Mirosul nu conteaza daca tiganul respectiv este mort. Daca este viu, poate fi vanat mai usor cu ajutorul cainilor.
Daca-i incrucisam, iese un proces de viol sau daca nu un folos dobandit in urma prostitutiei. Rezultatul imperecherii va fi o creatura care nu se poate numi in continuare om ci va fi definit tot ca si tigan.
Tiganii sunt un cancer al societatii, o forma de existenta(de grup) care se dezvolta in interiorul unui grup, consumand resursele si extinzanduse pana la acapararea totala, distrugand gazda pe toate planurile.
Tratamentul medicamentos (fonduri, programe sociale, bla-bla-uri colorate politic) nu au avut si nu vor avea nici un rezultat. Tratamentul chirurgical (exterminarea) este din punctul meu de vedere singura solutie.
Eu unul sunt madru de prejudecatile mele(nebunia mea), le cultiv zi de zi, le dezvolt, ma bucur de ele/ea.
martie 25, 2008 la 7:16 pm
Pai cred ca are. Cuvantul “tigan” spune mai multe, iar natia asta de tigani caracterizeaza si pe romani, nu numai pe ei.
martie 25, 2008 la 9:20 pm
educaţia.
martie 25, 2008 la 10:38 pm
lipsa educatiei, comportamentul plin de megalomanie, lipsa totala a cunostintelor despre limba romana(daca ne referim la cei din RO), primul lucru pe care il fac cand deschid un calculator~open recycle bin…si se poate continua. in principal…”esti rasist?-nuuuu~-ce crezi despre tigani?-sa moara toti dai dracu’”
este oare o prejudecata, faptul ca uram tiganii? sau noi pt ca ii uram suntem tigani?
martie 26, 2008 la 8:12 am
ah impresionato, pui sare pe rana pentru rating
cum pot romanii sa urasca tiganii daca s-au amestecat cu ei in proportie destul de mare?
daca parintii, tigani sau romani au grija de educatia copilului, impreuna cu guvernele impotente si corupte ale Romaniei, iese in primul rind….om.
Romanii sint xenofobi, uite ce scrie unul:
“Tiganii sunt un cancer al societatii, o forma de existenta(de grup) care se dezvolta in interiorul unui grup, consumand resursele si extinzanduse pana la acapararea totala, distrugand gazda pe toate planurile.”
dar ei uita ca nu se pot lauda cu nici un fel de performante demne de luat in seama de istoria lumii.
in loc sa fie toleranti si sa lupte impotriva rasismului, sa-si ia responsabilitatea ca tiganii sint asa cum sint sin cauza guvernelor impotente ale Romaniei, ei sint si mai rasisti. De ce? Ca sa arate ei lumii ca sint o rasa superioara, sa se simta bine.
Dar asta e banal si prea simplu pentru niste oameni care ar trebui sa se respecte intelectual.
Lasati ura ba, lasati ura si uitati-va mai mult la ce ati gresit voi cu altii.
martie 26, 2008 la 9:40 am
…pentru balauru
Da, sunt xenofob, urasc tiganii si probabil ideile pe care le am sunt total impotriva intelegerii si convietuirii in armonie dintre popare.
Personal sau ca si natie nu ma pot lauda? Personal am sa-i las pe altii sa hotarasca daca am fost/sunt/voi fi demn de a marca un punct in istorie. Ca si natie daca consideri ca nu avem nimic remarcabil este destul de trist, este trist nu faptul ca nu stii istoria acestei natii ci este mai degraba trist ca sustii lucruri care provin din nestiinta si nepasare fata de aceasta tara.
De ce trebuie sa fim toleranti? sa ne distrugem ca si popor? Sa-i toleram? Sa-i tolereze altii!!!
Respect intelectual? ma faci sa rad…. nu este cazul.
Da, ma gandesc la ce am gresit, am aruncat cu banii pe fereastra pe tot felul de programe de culturalizare, am incercat sa-i socializam, sa-i integram, sa le facem tot ce au avut nevoie… Rezultatul zero.
Un glont ar fi costat mult mai putin….
martie 26, 2008 la 4:18 pm
impresionato, talkback-ul asta de deasupra mea e instigare la ura si mai departe de ea.
Bai ngttrr spune, cu ce esti tu mai bun ca ei? Spaniolii gindesc despre romani cam la fel. Sa nu spui ca multi tigani sint capsunari. Cui le ziceau? Putos romanos?
Alta intrebare. Tu esti roman 100%? Ce e aia roman 100%? Ca sa-ti permiti sa fii xenofob trebuie sa fii “perfect” nu?
Ai avea curajul sa le spui asta la tigani, in fata?
Sau la televizor? Sau cu numele tau adevarat la vreun ziar? De ce “pe la spate”? Daca esti barbat adevarat fii pina la capat. Dar tu vrei sa tragi gu gloantele altora, sa te revolti cu revolta altora. Sa faci ca la revolutie, sa moara fraierii pentru tine.
De ce e doar vina lor ca sint asa? Si nu a voastra, a……tutulora? De la Ceausescu incoace v-ati cacat in capul lor si vreti sa va pupe talpile? Pula, va arata foarte bine pe unde se pisa pestele din cauza ca sinteti niste impotenti cu gura mare. Atit. Voi nu aveti nicio vina, sinteti perfecti, sfinti, arieni.
Sinteti nimeni, nimic si va faceti de ris cu orice ocazie. De ce? Pentru ca nu stiti ce e aia sa va luati responsabilitatea la nimic. Mereu altul e de vina de degradarea voastra. Voi sinteti trimisii lui Dumnezeu pe pamint. Dumnezeu ii iubeste pe toti, la fel, si pe tigani.
Ia explica tu acilea, romane. De ce esti asa suparat?
martie 26, 2008 la 4:41 pm
Balaure, nu fii tigan!
Omul ala este impotriva unui stil de viata defectuos, lipsei de respect, tupeului dus pana la extrem, violentei, tahariilor, etc.Daca 90% dintre ei sunt asa, inseamna ca asta defineste aceasta natie.Nu contesta nimeni ca si romanii pot fi asa, dar proportia este inversa.
Eu unul, ma bucur foarte mult vazandu-i pe italieni sau pe scortosii englezi cum se lupta cu cangrena, ei fiind cei care ne dadeau sfaturi cum sa-i integram si ne admonestau cand existau adevarate revolte impotriva unor reprezentanti ai acestei etnii, datorate celor enumerate de mine.
Sa-i integreze ei daca pot, ca ei sunt mult mai priceputi, dar e mai simplu sa-i trimiti inapoi in tara, desi sunt cetateni ai UE.
martie 26, 2008 la 9:40 pm
Tigani pot si fi si cei mai romani si viceversa.
Multi romani sunt tigani si mai sunt si ceva tigani romani. Dar prea putini.
Eu am recunoscut intotdeauna ca am prejudecati si am cu tonele. Nu stiu daca e chiar ceva atat de negativ. E uman sa te ghidezi dupa stereotipuri si prejudecati. Remarcabil e sa poti intelege si sa iesi din ele. Dar se formeaza altele la loc cu timpul, la fel cum e si cu viciile.
Si se poate spune ca prejudecatile sunt niste vicii, niste mici luxuri pe care ni le permitem. Cel putin eu asa vad unele din incapatanarile mele de a ramane pe o idee fixa fara sa am argumente.
martie 27, 2008 la 1:14 am
Stimate balauras, continui prin ati raspunde la problemele ridicare cu riscul de a fi off-topic…
Cu ce sunt mai bun decat ei? depinde din ce puncte de vedere vedem problema, financiaro-economic, cultural, moral? Sunt platitor de taxe si impozite reale, impozite care sustin acel buget de stat mult hulit de toti. Cultura este relativa, este greu sa fie cuantificata… Moral, Hmm aici pot sa am divergente cu cine masoara moralitatea individuala…. he he he
Din pacate o mare parte a capsunarilor reprezinta rromii nostrii dragi care ung cu cacat imaginea tarii… vorbeam mai devreme de cancer si cum se imbolnaveste societatea….
xenofob… hmm inseamna frica fata de straini sau de cei diferiti, provine din greaca. Da sunt, sunt impotriva celor care incalca “regulile” societatii. In sensul la care te referi, sunt si asa. Perfect 100%??? inca nu, ma perfectionez pe parcurs.
Curaj am dar nu asa se rezolva problema. Nu trebuie sa le spuna nimeni, ei stiu ceea ce sunt sau ce nu vor fi niciodata, ei stiu care este situatia sau cum gandim o mare parte dintre noi. Apare problema “libertatii” pe care o avem de a ne exprima ideile care contravin libertatii de fatada in care ne balacim…. Pe tema asta se poate scrie foarte mult….
Arieni, chiar suntem, etimologic vorbind. Cauta ce inseamna acest cuvant si vei avea surprize. Balacareala care urmeaza cred ca are o samanta de frustrare, ai avut stramosi asupriti/maziliti pe considerente rasiale/xenofobice (in sensul uzual al cuvantului)???
Ai facut o afirmatie intersanta:”Dumnezeu ii iubeste pe toti, la fel, si pe tigani.” I-mi permit sa continui, pozitia e diferita, ba un misionar, o capra, cate o data doar un 68….
Dragostea aratata fata de unele popoare a fost uriasa, vezi armenii in 1915-1917 cata dragoste au primit. Uita-te la palestinieni cum mor de foame in fasia Gaza au bafta de sentimente adevarate… Lista e lunga, tare tare lunga si adevarul de multe ori e la mijloc.
Era o vorba pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti…. poate trebuie ajutat.
martie 27, 2008 la 10:44 am
@ngttrr
:angry:
nu mai scrie măi, atâtea prostii!
1) cuvântul rromi nu există în limba română, cum de altfel nu există nicun cuvânt cu doi de care să înceapă cu doi de r! caută şi vei avea surprize!
2) nu există nici poziţia 68.
“Din pacate o mare parte a capsunarilor reprezinta rromii nostrii dragi care ung cu cacat imaginea tarii… ”
dacă te refreai la ţigani când ai zis cuvântul rromi, atunci să ştii că nu e deloc aşa. ţiganii care merg în străinătate se ocupă mai mult cu activităţi precum furtul şi cerşitul, nu culesul de căpşuni, care deşi văd că atât ţie şi balaurului vi se pare ceva înjositor, e o muncă cinstită. un sfat am pentru voi: nu mai consumaţi căpşuni!
martie 27, 2008 la 11:21 am
@balauru
mda, când deţii mijlocul tău personal de transport şi când eşti departe de românia e uşor să ne ţii predici.
tu cum ai reacţiona dacă eu ţi-aş cânta că israelienii şi teroriştii arabi trebuie să se iubească frăţeşte şi să se preţuiască intelectual?
ţiganii, în regim de pace pot fi consideraţi nişte terorişti la adresa bunelor maniere şi a educaţiei. crede-mă, eu am de a face în fiecare zi cu ei pe mijloacele de transport în comun, aşa că le pot studia zilnic comportamentul lor în societate. iar în bucureşti, acum doi ani, când am fost ultima dată, era şi mai rău. aici, în ardeal, încă putem spune că e lux.
balaure, mă cunoşti şi ştii că sunt de acord cu doctrina socialistă, conform căreia, toţi oamenii sunt egali prin naştere! dar ce se întâmplă după aceea e problema? recunosc că există ţigani care s-au putut adapta vieţii moderne, dar aceştia sunt doar o mică parte din respectivul grup etnic. din păcate, o parte nesemnificativă.
aici, în românia, există două tipuri de ţigani, ţiganul sărac şi ţiganul bogat. şi foarte rar vreunul dintre aceste tipuri este educat. şi eu definesc educaţia ca fiind acel lucru care, totuşi îi mai rămâne unui om, atunci când îi iei totul.
nu am nimic cu ţiganii. nu discrminez, nu am prejudecăţi. dar ce se întâmplă când mă afectează direct. marea majoriate din aceşti ţigani au acte de indentitate(sunt şi care în secolul xxi, încă nu au aşaceva) care afirmă că sunt cetăţeni români. statul român, după cum se ştie e reprezentantul cetăţenilor români, la bugetul căruia contribuim, în principal noi, cetăţenii acelui stat prin diversele metode de impunere.
dar ce se întâmplă când noi, tot contribuim şi ţiganii nu contribuie cu nimic, ci din contră iau? ţiganii bogaţi sunt foarte puţini şi şi aceia încearcă să fenteze cât pot plata impozitelor. prin faptul că ne trag înapoi de la dezvoltarea economică şi prin faptul că prin lipsa lor de educaţie reuşesc să proavoace repulsii pe aproape oriunde îşi fac apariţia în societate, era normal să apară un sentiment de ură împotriva ţiganilor, nu crezi?
eu ca şi contribuabil la bugetul statului am pretenţia să ştiu la ce sunt folosiţi banii mei. ori, atâta timp cât sunt ajutaţi cetăţeni care nu contribuie în niciun fel(nici măcar prin cosum) nu mi se pare a fi echitate. de ce să benificieze aceşti paraziţi ai societăţii româneşti de asistenţă socială şi asistenţă medicală plătită din banii mei? pentru că ei, cei din conducere ne zic că ţiganii contstituie cetăţeni de etnie romă ai statului român? ei, bine, eu nu vreau să mai fie aşa. şi nu sunt singurul.
p.s. nu am zis că noi, românii suntem extraordinari, că suntem poporul lui dumnezeu pe pământ, dar de ce nu putem fi priviţi şi noi în europa de vest precum ungurii, slovenii sau polonezii. şi polonezii practică muncile de jos în anglia şi cu toate acestea sunt respectaţi. pentru că sunt cinstiţi şi au unele norme de educaţie.
dar din păcate în străinate, noi în marea majoriate suntem reprezentaţi de ţiganii hoţi şi cerşetori(ăia educaţi rămân în românia, pentru că în europa de vest sunt discriminaţi) şi ţăranii needucaţi. şi acest lucru e vina statului român. adică a noastră, a cetăţenilor români. eu zic să facem ceva! şi nu cred că ura faţă de ţigani e soluţia!
martie 27, 2008 la 11:53 am
@fanitza
1.
rom / rrom (persoană) adj. m., s. m., pl. romi / rromi; adj. f., s. f. rómă / rrómă, pl. róme / rróme
exista deci in DEX….
2.
pozitia 68 este identica cu pozitia 69 cu diferenta ca tu ramai dator…. In termeni uzuali se poate folosi termenul de sex oral; felatie; muie, etc….
eu unul incep sa ma plictisesc…. dragilor, iubiti tiganii, faceti-le donatii, macar 20% din venitul anual, aveti mai multe camere in casa, cedati o camera tiganilor, preparati inca o portie de mancare si chemati un tigan la masa in fiecare zi.
martie 27, 2008 la 12:19 pm
“Uita-te la palestinieni cum mor de foame in fasia Gaza au bafta de sentimente adevarate…”
?????? e scris in romaneste?
daca nu ar fi teroristi nu ar mai muri de foame, crede-ma ca ii privesc foarte de aproape.
Nu mi-ai raspuns ce e aia roman 100%.
Te rog, straduieste-te.
Romania e tara romanilor in care traiesc minoritati. rromii, maghiarii, mai sint si ceva evrei si turci ( musulmani) si armeni.
Romanii, majoritatea, ce sint ei? Cum ii deosebesti de ceilalti?
Fii atent, In Franta, un musulman cu cetatenie franceza se numeste …francez.
Eu pun problema altfel, nationalist. O fac ca sa aflu de la tine ce e aia roman 100.
Shoot !!!!
martie 27, 2008 la 12:38 pm
“mda, când deţii mijlocul tău personal de transport şi când eşti departe de românia e uşor să ne ţii predici.”
am trait in Romania multi ani, am avut prieteni tigani si au fost foarte ok.
m-am si batut cu tigani, si?
————————-
“tu cum ai reacţiona dacă eu ţi-aş cânta că israelienii şi teroriştii arabi trebuie să se iubească frăţeşte şi să se preţuiască intelectual?”
tiganii sint teroristi? exagerezi ingrozitor. tiganii omoara romani din cauza ca sint romani si ca i-au “cucerit” ?
——————————-
“ţiganii, în regim de pace pot fi consideraţi nişte terorişti la adresa bunelor maniere şi a educaţiei.”
Vina e 100% a guvernelor impotente ale Romaniei( pe care voi le alegeti) si a dispretului vostru fata de ei. Zic 100% si o repet. Voua va place sa fie doar vina lor dar ei va rid in nas pentru ca sinteti niste lasi. Lasitatea e slaba !!!!
————————————
“dar ce se întâmplă când noi, tot contribuim şi ţiganii nu contribuie cu nimic, ci din contră iau?”
voi contribuiti cu ura si ei se apara. that’s all. Politia si Justitia in Romania e UN CIRC !!!!
————————————
“p.s. nu am zis că noi, românii suntem extraordinari, că suntem poporul lui dumnezeu pe pământ, dar de ce nu putem fi priviţi şi noi în europa de vest precum ungurii, slovenii sau polonezii.”
daca-ti raspund o sa ma acuzati de anti-romanism iar eu respect poporul roman si Romania. Iti jur.
Dar am sa bag ceva. Romania a fost mereu “coada Europei” si nu din vina tiganilor. O sa ma urasti ca-ti spun asta dar e adevarul adevarat. Romania nu a avut mari performante politice si sociale, mai niciodata. Din pacate viitorul nu e roz.
Din cauza asta te sfatuiesc sa-ti focalizezi dregostea si grija fata de familia ta, cei dragi, sa nu mori de grija altora, sa traiesti facindu-ti din plin interesele. Restul e frustrare si demagogie. Numai politicienii traiesc bine pe seama ei, au salarii grase.
—————————————
Bottom line. E trist ca s-a ajuns la asa o ura fata de ei. Lor nu le e trist si asta e si mai trist
La ce o sa se ajunga? In perioade de criza adinca o sa se intimple iar o nenorocire cu ei.
Nu se va intimpla daca va veni un guvern responsabil care va aduce lumina Romaniei. Asa, ca in Irlanda. Dar e utopie.
Nu uitati, ura naste ura, ura naste razboaie si nu stii cine e cel mai puternic. Cel putenic cistiga mereu.
martie 27, 2008 la 2:11 pm
@balauru
“Dar am sa bag ceva. Romania a fost mereu “coada Europei” si nu din vina tiganilor. O sa ma urasti ca-ti spun asta dar e adevarul adevarat. Romania nu a avut mari performante politice si sociale, mai niciodata. Din pacate viitorul nu e roz.”
nu înţeleg de ce să te urăsc?! eu apreciez întotdeauna sincericitatea, chiar şi când nu e ceea ce aş vrea să aud. ce ai scris tu mai sus, o ştie toată lumea românească mind-opened şi care a mai scos real sau virtual, puţin capul înafara bălciului numit românia.
ce mă surprinde pe mine e faptul că în anul curent, 2008, mai există aici, în ţara asta, anumiţi indivizi care au tupeul să ţină ridicat stindardul naţionalismului. pentru mine, polemica cu silviu pop a fost pur şi simplu un şoc. eu credeam că individul e doar un bufon politic, însă mi-a arătat că e de-a dreptul bătut în cap cu absurdismul său patriotic.
“Bottom line. E trist ca s-a ajuns la asa o ura fata de ei. Lor nu le e trist si asta e si mai trist “
unde, dar mă rog, unde vezi tu o asemenea ură faţă de ei? se vede că nu ai vizionat ieri meciul dintre românia şi rusia, disputat în ghencea, odinioară tărâmul meu prefrerat din această ţară(lucru care l-a stricat un macedon care se dă drept mare român). trebuia să vezi reacţia publicului la intrarea lui bănel nicoliţă în joc. la fiecare atingere a sa, publicul izbucnea. a dat şi o centrare de gol. uite că totuşi, românii nu discriminează ţiganii. chiar am subliniat că ţiganii care pot face şi fac ceva nu doresc să plece din ţară, deoarece în vestul ue se simt şi sunt discriminaţi.
nicoliţă, un băiat foarte, foarte simţit de altfel şi deloc cu nasul pe sus, venea după ce mama lui a fost internată în spital, din cauză că a suferit un atac de cord după meciul stelei de la iaşi, meci în care nicoliţă şi-a dat autogol. totuşi mă întreb eu, ce au făcut acei părinţi pentru copiii lor? cazul nicoliţă a fost foarte mediatizat în presa română. ei trăiau într-o cocioabă din brăila până nu a venit fiul nicoliţă şi le-a ridicat o casă cu 8 camere(care încă nu e gata
). asta e în principal difernţa dintre români şi ţigani şi zic eu, motivul principal al repulsiei pe care ne-o provoacă. faptul că ţiganii fac copii poentru ca aceştia să îi ajute şi nu pentru ca ei să îşi ajute copiii în viaţă. de aceea, probabil nu le fac educaţie. în fine…
am să închei cu un exemplu petrecut în faţa ochilor mei. m-am dus acasă cu ocazia sărbătorilor de iarnă şi cum nu îmi place să îmi pierd vremea, călătorind în siguranţă cu cfr-ul, am stat la ocazie. m-a luat ambulanţa. ambulanţa respectivă transporta în spate o ţigancă şi pe copilul ei, cică bolnav, care veniseră în tratament la cluj. ţiganca la coborâre nu îşi ţinea copilul de mână, ci vreo 4 plase mari, cumpărturi masive din cluj, de sărbători sau ce or fi sărbătorind ei. explicaţia: statul români a dat nişte legi prin care cetăţenii pot solicita tranportul gratuit cu ambulanţa până în marile centre medicale, în cazuri de necesitate. tot ce ai de făcut este să îţi anunţi intenţia şi să îţi faci o rezervare cu vreo câteva săptămâni înainte. evident, eu cu mintea mea de om prost, nu mă gândeam că se poate profita de această oportunitate pentru a merge la shopping în cluj(că doar tare scump e un bilet de tren, de microbus-transport-persoane sau o ocazie)fără să plăteşti bani. dar iată că deştepţii şi luminaţii de ţigani s-au gândit şi la aceste lucruri. doar dacă e “gratis”, de ce să nu profităm? evident, plătesc eu şi restul românilor contribuabil la bugetul statului, din buzunarele noastre. plus că ambulanţa respectivă e deja ocupată în caz că i se întâmplă vreo nenorocire cuiva. şi apropo, noroc că avea geam ce delimita spaţiul şoferului de camera pacientului ambulanţa, deoarece la coborâre am avut ocazia să simt şi mirosul pe care îl degajaul acele fiinţe umane.
“Vina e 100% a guvernelor impotente ale Romaniei( pe care voi le alegeti) si a dispretului vostru fata de ei. Zic 100% si o repet. Voua va place sa fie doar vina lor dar ei va rid in nas pentru ca sinteti niste lasi. Lasitatea e slaba !!!!”
bine balaure, şi ce propui? să îl aducem pe silviu pop la putere, să turnăm benzină pe ei şi să le dăm foc?! tu nu vezi că nici guvernele străine, care au dat nas în nas cu problema lor nu reuşesc să facă nimic?! nu vezi că nu au soluţii?! nu vezi că îi trimit înapoi în românia, deşi, după cum a scris ngttrr mai sus, sunt şi ei cetăţeni europeni şi au dreptul la liberă circulaţie?!
p.s. şi eu am prieteni ţigani şi chiar ţigani rasişti(da, există şi aşaceva). şi eu mam bătut cu ţigani la viaţa mea. acest două lucruri sunt nişte propoziţii caracteristice pentru cei care au trăit sau trăiesc în românia.
martie 27, 2008 la 2:13 pm
*m-am
martie 27, 2008 la 2:36 pm
@ngttrr
acum am observat că mi-ai răspuns! îţi mulţumesc pentru răspunsuri!
depre 68 nu ştiam. am să ţin minte!
cât despre cuvântul rrom/i/a, îmi păstrez poziţia. nu mă interesează de prostia de dex online de pe internet. în limba română nu a existat şi, pentru mine, nu va exista niciodată un cuvânt care să înceapă cu doi de r. indiferent cine l-ar impune.
treaba asta cu rromi este doar o stratagemă politică a guvernanţilor noştri. schimbă termenul pentru a schimba oamenii! nici măcar nu e originală, a mai fost folosită în ungaria(şi transilvania, care făcea parte din ungaria) pe vremea împăratului franz joseph. şi nu a avut nicun succes. nu înţeleg de ce nu învaţă proştii de la conducerea ţării istorie?
de ce să nu le spun ţigani, când aşa îşi spun chiar ei de secole? niciun stat adept al democraţiei reprezentative nu mă poate obliga prin nicio lege ce cuvinte am voie să folosesc şi ce cuvinte nu am voie să folosesc! am zis!
martie 27, 2008 la 2:55 pm
fanitza, eu iti spun o chestie. e pe undeva o asemanare intre rromi si beduinii din Israel, din sudul Israelului. Daca vezi cum stau, niste satre adevarate, acelasi stil. Ei se cred discriminati rau si cam asa si sint. Insa fac armata si daca ar veni in Tel Aviv si si-ar permita sa faca ce fac tiganii in Bucuresti nu stiu daca ar mai veni a doua oara, fara prea mare violenta. Cu ajutorul Politiei care isi stie meseria.
Insa, nici un evreu nu dispretuieste beduinii asa cum ii dispretuiesc romanii pe rromi.
ma intrebi de o solutie? Sa se aplice legea omule, asa cum trebuie. Insa n-ar mai fi loc in puscarii
ceea ce e tot vina guvernului.
nu stiu cine e silviu pop insa vad pe internet tineri romani care instiga la ura impotriva tiganilor, “legal” la youtube, punind asta:
http://www.youtube.com/user/RomanianOrtodox25
Trebuie sa va scoateti din cap “ca-i intelegeti pe tigani” ca mintea lor e doar la tilharii.
Am citit in Contemporanul articolul lui Turcescu in care isi bate joc de “Inima de tigan” telenovela de la PROTV. Ori, scopul ei e sa-i faca pe romani sa vada ca si tiganii sint oameni sau ar putea fi daca le intelegi mentalitatea, partile bune din ea.
Fanitza, e multa ura, si ura se naste unde e saracie mare. Si in Romania e saracie mare.
Solutia ar trebui sa inceapa cu lichidarea, incet, incet a saraciei. Insa Romania e corupta ireversibil, saracii vor fi si mai saraci si bogatii si mai bogati. Va asteapta haosul si mie, sincer, imi pare rau.
martie 27, 2008 la 3:11 pm
@balauru
merci pentru linkul de youtube. am să îl folosesc în polemica mea cu acest silviu pop.
“nu stiu cine e silviu pop”
e patronul blogului ordinea-nouă. treci pe la mine la blog şi vei afla mai multe. am interacţionat cu el în mai multe locuri şi m-am decis să port o campanie împotriva lui şi a ceea ce reprezintă el.
în ceea ce priveşte poliţia şi jandermeria, ai mare dreptate! ei preferă să vină să ne dea amenzi, nouă, studenţilor, care dăm chefuri în cămin, în loc să meargă acolo unde e nevoie de lege şi ordine. cel puţin, am avut ocazia să îmi bat joc de jandarmeria română!
pentru că asta sunt, sunt o bătaie de joc la adresa societăţii şi o instituţie total lipsită de eficenţă. dacă cineva cu mână de fier ar conduce românia, nu într-un an sau doi, dar în vreo 4-5 ani, eu zic că s-ar putea face treabă. dar cine să fie acel cineva cu mână de fier? că eu tot îl caut şi nu îl găsesc? când am să îl găsesc, promit solemn, că eu, cetăţean apolitic, mă duc şi mă înscriu în partidul respectiv şi fac tot posibilul să sprijin acea persoană pentru a ajunge la conducerea statului român.
martie 27, 2008 la 3:43 pm
tot @balauru cu privire la analogia dintre beduini şi ţigani
păi, presupun(din ceea ce ai scris) că israelienii nutresc o profundă afecţiune faţă de beduini. şi au un fel de înţelepciune, înţelegând fustrările lor, ca fiind rezultate ale lenei şi neputinţei.
diferenţa este că ţiganii noştri migrează prin bucureşti, cluj, timişoara şi prin europa, confundând teritoriul pe care îşi desfăşoară activităţile cu un teren al nimănui, în care pot face ce vor, fără a răspunde în faţa nimănui. şi asta şi fac, nu fac nimic constructiv(cel puţin nimic constructiv pe termen lung).
beduinii spre deosebire de ţigani, trăiesc într-un deşert, nu într-o europă civilizată.
tu nu vezi că toată europa e atât de oripilată de ororile lor, încât, îi trimit înapoi în românia? chiar nu vezi? cum vrei să îi iubim? vrei, citându-l pe ngttrr, “să le facem donaţii(că ei sunt săraci şi vezi doamne, nu au bani), macar 20% din venitul nostru anual? dacă avem mai multe camere în casa, vrei să cedăm o cameră ţiganilor? să preparăm încă o porţie de mâncare şi să chemăm un ţigan la masă în fiecare zi?”
asta vrei? păi asta e socialism pur. ori, uite o noutate, trăim într-o ţară capitalistă şi liberală. ce vrei să mai facem cu ei? programele sociale nu ajută. ai ajuns şi tu la concluzia asta.
ziceai de puşcării? bun. puşcăriile nu ajută mai ales când este vorba despre cei mai răi dintre ei. odată ajunşi în puşcărie ei se bucură că vor sta şapte ani la căldură(oricum mai mare decât aveau altfel) şi cu masă gratuit, fără să facă nimic(că oricum nu făceau nici în libertate). şi în loc intre în procesul de reabilitare ei se laudă cum au futut-o pe una sau pe alta şi pentru ce fapte măreţe au ajuns acolo.
pe ăştia vrei să îi iubim, dragă balaure? îmi zici să îmi văd de casa mea şi să le port de grijă alor mei dragi? şi eu ce să fac dacă îmi jefuiesc o verişoara sau o mătuşă(ca să nu mai vorbim de alte rude mai apropiate), în timp ce asta merge la serviciu, dimineaţa, iar ei se întorc de prin crâşme, de la băut? să stau să privesc incompentenţa justiţiei şi a statului român?
să mă duc să depun flori şi coroane la mormântul celor pe care i-am pierdut şi să nutresc în continuare o dragoste profundă faţă de ţiganii care mi-au răpus apropiaţii? ei nu sunt răi, sunt doar neînţeleşi. de fapt, scopul nostru, al omenirii în vaiţă nu este munca, ci să nu facem nimic, trăind din bunătarea naturii? iar de dă din nas să facem ceva, facem exact ce vrem noi, fără a ne gândi la ceilalţi şi la reacţiile pe care le producem asupra lor?
tu crezi oare că noi, românii, pardon, europenii(că deja putem generaliza) de aia nu îi iubim, pentru că au o culoare a pielii ciocolatie?
nu e câtuşi de puţin vorba de ce au reprezentat, ceea ce reprezintă şi ce continuă cu încăpăţânare să reprezinte ei.
cât de mult vrei să îi iubim? cât de mult vrei să îi înţelegem? cât de mult vrei să îi tolerăm?
martie 27, 2008 la 7:20 pm
-aia care nu se spala indiferent de nationalitate, religie, culoare, sex
-aia care nu se dau cu deodorant nationalitate, religie, culoare, sex
-talibanii de orice nationalitate, religie, culoare, sex, orientare sexuala
-aia la care le-a fost extrasa glanda umorului
-aia care se milogesc de tine la Otopeni ca sa le dai 1 leu ca sa iti bage bagaju in portbagaj desi sunt in putere si pot munci. Bah! e anul 2008 si voi tot va milogiti. La munca bah!
-aia care fura din bagaje la Otopoeni.
-asistati social care nu vor sa munceasca (vorba lui Eugen Ovidiu Chirovici care spune in La Broasca Lesinata ca probabil pe la Fagaras sfintii aveau palmele batatorite de munca si nu de rugaciune)
martie 29, 2008 la 8:14 am
spunea ngttrr mai sus: “Da sunt, sunt impotriva celor care incalca “regulile” societatii.” eu cred ca toleranta este una din regulile societatii, regula fara de care probabil ca ne-am auto-extermina in vreo 10 ani.
e trist ca nu vedem adevaratele probleme din tara asta si ca ne canalizam mai toata energia in ura: ura impotriva tiganilor, impotriva guvernului, a sefilor, a vecinilor, a cainilor vagabonzi, a colegilor de serviciu, a vanzatorilor, a primarilor, a doctorilor, a profesorilor, a copiilor emo, a manelistilor, a femeilor, a pensionarilor, a handicapatilor, a politailor…..etc…..etc….
e neproductiv sa ai prejudecati. cand ai pus eticheta pe spatele cuiva ai ratat din start sansa de a descoperi valoarea acelui om. e foarte posibil ca acel om sa aiba toate defectele pe care tu i le atribui rasei, etniei, religiei, sexului, profesiei, etc…din care face parte. dar, e la fel de posibil ca acel om sa fie o persoana minunata si asa sa pierzi ocazia de a-ti face un prieten extraordinar, de a angaja un om foarte capabil, de a-ti gasi iubirea vietii….
martie 29, 2008 la 6:43 pm
fanitza eu iti inteleg perfect oful. Tu nu inelegi solutia mea.
Again, fii atent.
Israelul e o tara a evreilor. Sionista. Israelul nu e tara cetatenilor ei ci e tara cetatenilor ei evrei.
ei nu sint evrei deci nu sint egali. Israelul e o tara democratica nationalista. Iti spun o chesti tare. Desi e asa, democratia in Israel e una dintre cele mai valoroase din lume. Sint convins 1000%.
Desi minoritatile au buletin de Israel
Romania e o democratie, teoretic, superioara Israelului. E tara cetatenilor ei. Cine are nuletin e roman. Ca in Franra sau multe alte tari. Evreul cu buletin e roman, musulmanul cu buletin e roman, turcul cu buletin e roman etc…etc..etc…
Vine Noua Dreapta si zice….hai sa facem din Romania o tara ….sionista
exagerez de dragul ecemplului.
Fanitza, tiganii cu buletin din Romania sint romani. Primiti chestia asta cu demnitate si luati-va responsabilitatea pentru faptele lor. Sau deveniti si voi….sionisti.
Romania tara romanilor.
Am I clear ???????????????
martie 31, 2008 la 8:10 am
Oana, ceea ce spui tu inseamna sa nu ai prejudecati si nu sa fii tolerant, pentru ca toleranta ajunsa la stadiul de nepasare a dus Romania unde se afla acum, a permis romilor sa ni se urce in cap si nesimtirea umbla nestingherita pe strazi.
Atata timp cat cei care sunt in masura sa ia atitudine, fie ei si simpli cetateni, la orice incalcare a regulilor bunului simt, fara a fi toleranti, nu cred ca avem sansa sa ne ridicam din mocirla in care ne-am afundat.
martie 31, 2008 la 1:05 pm
eu nu am scris nicaieri ca nu ar trebui pedepsite incalcarile legilor scrise si chiar si a celor nescrise.
am zis doar ca e nedrept sa judecam oamenii doar pentru ca apartin unei alte rase sau etnii, ca au o culoare a pielii diferita sau o alta culoare de par.
aprilie 20, 2008 la 3:29 am
Cand eram mic eram putin rasist in ce priveste tiganii.
Dar crescand am realizat ca nu piele omului face omul ci caracterul lui.
Ceea ce vad zilnic prin Bucuresti sunt oameni “blonzi” care asculta manele si care gandesc ca niste tigani desi culmea ca genetic saracii sunt ROMANI!
Un lucru clar nu suport , ungurii pentru ca sunt educati de mici sa urasca romanii.
Si la diferenta dintre rase , vreau sa spun ca un tigan original nu asculta manele un tigan adevarat asculta doar muzica lautareasca de calitate si la masa lui respecta un roman si ii da de mancare acolo unde un roman de al lui il scuipa.
Si nu uitati ca tiganii se impart si ei in multe specii de la usari,spoitori,boldeni,cutiati,lautari etc…
Boldenii sigur ii cunoasteti pentru ca des cumparati flori de la ei si sincer majoritate sunt educati.
In loc sa ne preocupe tiganii,negrii,turcii si asiatici, ce ar fi sa ne preocupe Lesbianismul precoce si des intalnit in majoritatea liceelor ?
Ne preocupa probleme mici , realitatea este ca ne este frica de problemele reale si stam sa discutam in timp ce altii ne fura si “ne fut in gura” zilnic.
aprilie 20, 2008 la 3:30 am
Scuza-ti gramatica de 4:30 Am …
aprilie 22, 2008 la 9:50 pm
Corect despre unguri.Un ungur.
Cit despre tigani,sa moara mama,dati-mi voi bani,ca de gloante ma descurc.
aprilie 22, 2008 la 9:53 pm
Bai,bou cu experienta vasta,de unde stii tu ce invata ungurii de mici? Sau ai citit descoperirile savantilor germani din Libertatea? Vezi ca in ziua de azi fimoza la creier se opereaza…
mai 14, 2008 la 3:03 pm
ce uameni =))
Lasă un Răspuns